Розвиток промисловості, Сільського господарства Наддніпрянщини 19 ст.

Коротко та головне про Зміни у розвитку промисловості й сільського господарства Наддніпрянщини у 2-й пол. XIX ст. ЗНО

 

Скасування кріпосного права сприяло фор­муванню ринка вільнонайманої робочої сили та пришвидшило завершення промислового пе­ревороту. У 2-й пол XIX ст. у більшості україн­ських губерній вже переважала капіталістична форма господарювання.

У промисловості першість належала цукровій (80% виробництва цукру на загальноросійському ринку), ма­шинобудівній. У 2-й пол. 1890-х рр. з’являються такі промислові гіганти, як Харківський та Луганський па­ровозобудівні заводи. Станом на 1900 р. українські гу­бернії давали 52% загальноімперської виплавки чаву­ну та 70% видобутку вугілля.

Із сер. 1860-х рр. починається активне будівництво за­лізниць. Першою стала Одеса – Балта (1865), у 1869 р. потужний залізничний вузол починає дію у Харкові.

Сільське господарство переважно розвивалося прусським шляхом. Існували капіталістична і відробітко­ва системи господарювання. Аграрна реформа 1861 р. прискорила розшарування селянства. Біднота станови­ла 60%, середняки 25%, куркулі – 15%. Найбільш заможними родинами були династії підприємців Терещенків, Харитоненків, Симиренків. Стрімко зростала кількість робітників – до 2,5 млн у 1900 р. Найбіль­шими містами були: Одеса (404 тис.), Київ (248 тис.).

Дати

1882 р. – початок телефонного зв’язку (Одеса).

1892 р. – пуск першого трамваю (Київ).

Запам’ятайте

Джон Юз (1814-1889) – британський гірничий інженер, був одним з перших закордонних інвесторів у промисловість Ро­сії. У 1869 р. заснував металургійний завод на Донбасі, при якому виникло місто Юзівка (Донецьк).

Рейтинг
( Поки що оцінок немає )

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: